ACTIVITATEA 2

               ”Urmăm un model, suntem un model!” -28.11.2023

Coordonatori: Prof. Băliban Carmen

Prof. Bocșan Mariana-Simona

Clasa: clasele V-VI- VII- VIII

Forma de realizare: activ-participativă, în sala de clasă

Locul desfășurării: Școala Gimnazială Lucreția Suciu- Oradea

Context: Activitate de dezvoltare a abilităților socio-emoționale, inclusiv autonomie, perseverență, abilități sociale, comunicare și colaborare, stimularea lucrului în echipă pe bază de proiecte– PNRAS

Durata: 2 ore (clasele V-VI- ora 14,00 clasele VII- VIII- ora 15,00)- secția română

Grup țintă: Elevii claselor V-VIII

Obiective: La sfârșitul activității, elevii vor putea:

  • Să cunoască un comportament bun;
  • Să aibă un model de urmat;
  • Să-și formeze un stil pozitiv de relaționare interpersonală ;
  • Să dezvolte abilități de relaționare;
  • Să-și dezvolte încrederea în sine, comunicarea, implicarea socială;

ACTIVITĂȚI:

  1. Pentru a se cunoaște mai bine, elevii vor spune care sunt modelele pe care le aleg, aducând argumente.

Timp: 15 min.

  1. Ți-am reținut modelul – La această activitate, elevii vor folosi o minge pe care o vor arunca unii altora, iar cel care o primește trebuie să spună modelul pe care îl urmeză. Ceilalți trebuie să fie atenți la ce se spune, pentru că la sfârșitul activității ei vor prezenta clasei elevul aflat în stânga lor – modelul si lucrul interesant prezentat de ei.

Timp: 10 min.

  1. Care este modelul de urmat?” – La această activitate, elevilor li se cere să formeze grupe în funcție de : modele din muzică, din fotbal, tenis, înot, etc. Elevii caută pe wikipedia și prezintă celorlalți elevi modelele pe care le consideră modele de urmat.

Apoi, elevilor aflați în cerc, pe scaune, li se cere să se ridice în picioare dacă: le place Hgi, Neșu, Conecte-R, Andra etc.

La finalul activității, elevii vor fi întrebați despre preferințele colegilor lor.

Timp:15 min.

  1. Profesorul inițiază un dialog, întrebând cât e de important să ai prieteni și care ar fi modalitățile cele mai potrivite de a te împrieteni cu cineva. Apoi, elevii urmăresc un filmuleț-video: ”Cum să îți faci prieteni?”
  2.  

ACTIVITATEA NR.1

,,Împreună să fim mai buni!” – 19.12.2022

           Activitatea a debutat cu un experiment comun :profesorul a invitat elevii să imite în acelaș iritm cu el câte o bătaie cu fiecare picior și una cu palmele. După câteva repetiții, elevii au constatat că reușesc să dea naștere la același ritm susținut de ei. Ideea a fost ca în final să realizeze faptul că respectând indicațiile, regulile și ideea de proiect realizat în echipă lucrurile pot deveni frumoase.

          Participanții la activitate au fosti nvitați să spună pe rând câte ceva care să-l încadreze în una dintre categoriile: legat de culoarea părullui, ochi, nas, gură, haine, corp, etc. Pe rând, toate acestea au fost șterse de pe planșă, rămânând din copil doar,,o umbră”. La final, s-a dezvăluit chipul copilului. În spatele planșei a fost ascuns chipul Mântuitorului. Copiiii și-au dat seama că acele cuvinte urâte, care au distrus un om, au fost îndreptate către Iisus Hristos, El fiind în sufletul fiecăruia. În acest fel, se vor gândi de mai multe ori atunci când vor fi pe punctul de a descalifica o ființă.

          În a treia parte aactivității elevii au completat globurile primite cu cuvinte și atitudini frumoase care pot preîntâmpina situațiile de agresiune,care au fost așezate în Bradul Bunăvoinței.

          Activitatea s-a încheiat cu o Tombolă.

ACTIVITATEA 2 Activitate de dezvoltare a abilităților socio- emoționale.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

„PNRR. Finanțat de Uniunea Europeană – UrmătoareaGenerațieUE”.

https://mfe.gov.ro/pnrr/                             https://www.facebook.com/PNRROficial/